گام به گام فیزیک یازدهم تجربی فصل دوم به همراه حل تمرین ها
نوشته شده توسط : همکلاسی

راجع گام به گام فیزیک یازدهم تجربی فصل دوم

در این پست گام به گام فصل دوم فیزیک یازدهم تجربی آماده شده است. گام به گام فصل دوم فیزیک یازدهم تجربی شامل راهنمای حل مسائل و مطالب موجود در کتاب فیزیک یازدهم تجربی می باشد و حل المسائل پرسش ها و تمرین ها و فعالیت های موجود در فصل دوم فیزیک یازدهم تجربی را شامل می شود. در ادامه بخش هایی از گام به گام فصل دوم فیزیک یازدهم تجربی را میتوانید مشاهده کنید و فایل کامل گام به گام فیزیک یازدهم تجربی در فصل دوم را دانلود کنید.

 

 

پرسش 2-2 (صفحه 68)

پاسخ این است که همه ی لامپ های رشته ای (ازجمله لامپ هالوژن) با اتلاف انرژی الکتریکی به صورت گرما، رشته (فیلامان) لامپ را گرم می کنند. بخشی از این انرژی به نور مرئی تبدیل می شود، ما بیشتر آن به صورت گرما تلف می گردد. اما در LED ها، بخش بزرگی از انرژی الکتریکی داده شده به حامل های بار، با حرکت دادن حامل های بار و عبور جریان از LED موجب گسیل نور توسط آن ها می شود. به عبارتی، بخش عمده ی انرژی الکتریکی داده شده موجب گسیل نور می شود و تنها مقدار ناچیزی از آن به صورت گرما تلف می گردد.

 

گام به گام فیزیک یازدهم تجربی فصل دوم به همراه حل تمرین ها

 

تمرین 2-4 (صفحه 70)

در یک مدار ساده شامل یک بارتی آرمانی و مقاومت، قاعده ی حلقه به صورت (x=مندرج در فایل دانلود) در می آید. حال اگر دو طرف این رابطه را در I∆t ضرب کنیم به رابطه ی (y=مندرج در فایل دانلود) می رسیم. با توجه به اینکه I∆t=∆q است و با استفاده از تعریف نیروی محرکه ی الکتریکی (z=مندرج در فایل دانلود)، طرف چپ این معادله برابر با ∆W یا همان کاری است که باتری روی بار انجام داده است. از طرفی می دانیم که توان الکتریکی مصرفی در رسانایی با مقاومت R برابر RI2 است. بنابراین طرف راست معادله ی بالا درواقع مقدار انرژی است که در مقاومت به انرژی گرمایی تبدیل شده است. پس رابطه ی بالا چیزی جز پایستگی انرژی نیست و انرژی تامین شده توسط باتری آرمانی به صورت انرژی گرمایی در مقاومت ظاهر شده است.

 

توجه ! در متن بالا جاهایی که به فایلِ دانلود اشاره شده است، بیانگر قسمت هایی می باشد که در فایل دانلود (pdf) موجود است.

 

 

 

منبع : گام به گام فیزیک یازدهم تجربی فصل دوم به همراه حل تمرین ها




:: برچسب‌ها: گام به گام فیزیک یازدهم تجربی فصل دوم ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: